<< 2024. 11. hó >> | ||||||
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
COVID-19 Kezdőlap Iskolánkról Szabályzatok Álláshirdetés Fogadóórák Beiratkozás Dokumentumok e-Kréta elérése Tanárok Jelenlegi osztályok Iskolai Facebook Adatvédelem Kompetencia Pályázatok Alapítvány Büszkeségeink Galéria Rólunk írták Osztálykirándulások Tablók DÖK 2020 előtti hírek
10 éves az új iskola 2017.
Jubileumi Jászai-diáknap
Iskolánk 10. születésnapjának megünneplésére – az alkalomhoz méltóan, vidám hangulatban, a költözés kerek évfordulóján, ez év február 16-án került sor. E napon szinte minden az iskola, iskolai témák és Jászai Mari személye körül forgott. Tanulóink tanulás helyett izgalmas és tanulságos programok részesei lehettek.
Az Aulába belépve reggel már a gyerekek erre a napra beadott színes-díszes, hangulatos rajzpályázatai fogadtak bennünket.
A nap első, különlegesnek ígérkező eseménye az iskola „megölelése” volt. Az épületet körbeállva megszámoltuk, hány személyre van ehhez szükség a diáksereg és a tanárok közreműködésével. Nem is volt elég egyszer körbeállni, közel másfélszeresre rúgott a létszám, pontosan 355 főt igényelt. Előzetesen leadhatták tanulóink egy kartondobozba a megbecsült számot, és aki a fenti létszámhoz legközelebb eső számot találta el, nyereménye egy csoki lett. Volt, aki leleményesen többszörös vokssal szerette volna magát bebiztosítani, ami nem is mondott ellent a szabályoknak. 310-től 5918-ig terjedően lehetett számolni a becsléseket. A legügyesebb becslő, aki 350-et saccolt, szintén egy csokit kapott.
9 órától kezdődtek ezt követően a csoport-programok. Előzetes beosztás szerint tanulóink részt vehettek egy mini-planetáriumi bemutatón, ahol a repülés történetét, a bolygók mozgását követhették nyomon, majd egy virtuális föld körüli utazásban, illetve hullámvasút élményében gyönyörködhettek és részesülhettek.
Ezzel párhuzamosan, egy időben más- más csoportok egy iskolatörténeti filmet tekinthettek meg. Összehasonlíthatták a korábbi iskolaépületet a mai modern épülettel, filmkockák villantak fel évekkel ezelőtti nevezetes eseményekből, mint pld. a ballagások, 8. osztályosok bálja és még sok más.
Közben alsós és felsős vetélkedők is zajlottak a gyerekek képességeinek figyelembevételével. 6-8 fős csoportokban mérkőzhettek meg, melyek vegyesen számlálták a létszámot: a 4-5. és 6-7-8.-os tanulók tartoztak 1-1 csoportba az esélyegyenlőség megtartása céljából.
Az alsósok többek közt keresztrejtvény megoldásával foglalatoskodtak, melynek meghatározott soraiból Jászai Mari neve kerekedett ki. Továbbá kreativitást igénylő szóláncokat kellett alkotniuk, majd belőlük szólásokat és szólásmagyarázatot létrehozni. Szülinapi képek részleteit megfigyelni és a rajzon rendet tenni. Továbbá célba dobás és totó kitöltése is szerepelt a feladatok között.
A felsősök 6 helyszínen, többnyire 1-1 tanteremben bizonyíthatták találékonyságukat. Az ő számukra készült feladatok is színesek, változatosak, elgondolkodtatóak voltak. Egyik helyen versírással kísérletezhettek iskolai témakörben. Más helyszínen puzzle-t kellett kirakniuk az új iskolaépület fényképéből és Jászai Mari színészruhába öltözött alakjából. Máshol anagramma – azaz egy új szó megtalálása sok-sok más, értelmes szó soraiban. Ugyanakkor nem feledkezhettünk meg az iskola névadója, Jászai Mari életéről sem. Egy rövid, hiányos életrajzba sikerült is szinte minden csoportnak minimális pontveszteséggel beilleszteni a kevert sorrendben megadott szavakat: helységnevet, számot stb. Még az idegen nyelvekhez – angol hoz és némethez- kapcsolódóan is tudtak feladatot megoldani: konkrétan a „ 10 éves a Jászai Mari Általános Iskola” angol és német nyelvű mondatának betűiből hoztak létre további, újabb szavakat, de volt még szülinapi tortához kapcsolódó, szókincsbővítő feladat is.
Nem utolsósorban találkoztak diákjaink egy olyan totóval, amely az iskolára, a diákságra és az épületre vonatkozóan kért tőlük adatokat. Ilyenek, mint pld.: Hány tanuló jár jelenleg iskolánkba? Hány lépcső vezet az emeletre? De olyan kérdés is felmerült: Hogy hívták azt a papot, akinek a régi iskolaépület megépülését köszönhetjük?
Összegezve az eredményeket, álljon itt végül az alsós és felsős csoportokban is a méltán megérdemelt 1. helyet elnyerők névsora, kiknek jutalma szintén 1-1 csoki lett:
Alsósoknál:
73 ponttal : Kovács Gergő, Kovács Vanessza, Lukács Dominik, Marincsák Márk, Haklits Hanga Hanna, Haraszt Anikó Sarolta
Felsősöknél:
a 4-5. osztályos kategóriában: a 8. számú csapat 61 ponttal Szalai Veronika, Szép Izabella, Tóth Borbála, Széles Melánia, Takács Bálint, Turóczi Zalán
a 6-7-8. osztályosoknál a 2. számú csapat: 74,5 ponttal : Bondár Dániel, Borbély Laura, Gábos Lilla, Gálos Lukács, Elekes Szabolcs, Gábos Márk, Gálos Lukács, Huszka –Attila
A rajzpályázat nyertesei szintén ekkor kerültek kihirdetésre.
Alsós kategóriában
1.helyezett: Varga Dorka Rebeka
2.helyezett:Böőr Mátyás
3.helyezett: Vida Johanna
Felsős kategóriában
1.helyezett:Komenda Virág
2.helyezett:Bata Barnabás
3.helyezett:Szép Izabella
Különdíjas lett: Csáki Dorina