Eseménynaptár

17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Főmenü

COVID-19 Kezdőlap Iskolánkról Szabályzatok Álláshirdetés Fogadóórák Beiratkozás Dokumentumok e-Kréta elérése Tanárok Jelenlegi osztályok Iskolai Facebook Adatvédelem Kompetencia Pályázatok Alapítvány Büszkeségeink Galéria Rólunk írták Osztálykirándulások Tablók DÖK 2020 előtti hírek

Madarak és fák napja

Madarak és fák napja alkalmából egy tanulmányi kiránduláson vehettünk rész, mely során közelebbről megismerhettük a természetet.

A túra Bodajkról indult, ahol megtekintettük a Kálváriát és a mellette lévő szobrokat. Ezután nagy örömünkre a tűző napról beértünk a hűvös erdőbe, ahol a Kék és Piros túraútvonalat követve indultunk útnak. A Gaja-patak mellett haladva gyönyörű látkép fogadott minket, a madarak csicsergése, a falevelek susogása kirántott minket az iskolai nyüzsgésből. Megtekintettük a nemrég megújult Alba-Regia forrást és annak környékét is.

Innen továbbhaladva utunk a Gaja völgy tavához vezetett, ahol két órát tölthettünk. Itt beszélgettünk, körbesétáltuk a tavat és kipihentük a túra eddigi megpróbáltatásait. Az itteni ejtőzés után továbbindultunk. Eljutottunk az Ádám-Éva fához, amely egykor két öreg tölgyként állt a Gaja partján, majd 2002-ben bekerült a magyarországi tanúfák névsora közé. Eredeti helyét egy kopjafa jelöli, mely mellett egy pihenőhely található. A fa üreges belseje jelenleg az arra túrázó gyerekek közkedvelt bújócska helye. Ezután a Vaskereszthez vezetett meredek utunk, ahonnan fantasztikus kilátás nyílt a Fehérvárcsurgói víztározóra. A vaskereszt az 1870-es években Gróf Károlyi Imre kedvelt kilátó helye volt. Innen gyönyörködött elmerengve az erdő csodálatos világában és itt érte az a rosszullét, ami gyors halálához vezetett. Gyermekei édesapjuk emlékére állították a vaskeresztet.

Miután eleget gyönyörködtünk a tájba a Bodajki sípálya felé vettük az irányt ahová igencsak rögös, meredek út vezetett. Mindenesetre amint kiértünk a tisztásra és megláttuk a sífelvonókat az arcunk felderült, hiszen gyönyörű látvány fogadott minket. Az itt eltöltött szabadidő alatt a fűben fekve a felhőket és a bodajki háztetőket fürkésztük, emellett igyekeztünk minél több mindent magunkba szippantani ebből a csodaszép tájból. Mindaddig kedvezett nekünk az időjárás, mígnem a kirándulás utolsó állomásához, a cukrászdához menet el nem kezdett szakadni az eső.

A kirándulás során nyitott szemmel jártunk hisz a program levezetéseképp egy tesztet töltöttünk ki, melyet a Gaja völgyben kiállított ismertető táblák alapján tudtunk csak helyesen kitölteni. A csodálatos Gaja-patak végig kísérte utunkat, így a patak csobogása, a madarak csiripelése és a fák leveleinek suhogása teljesen kirántott minket az iskolai nyüzsgésből. Egy kellemes, kikapcsoló péntek volt mellyel kellően megünnepeltük a Madarak és fák napját.

A tesztet és a „Madarak és fák napjára” készült plakátokat, madáretetőket a zsüri értékelte. A legjobban teljesítő csapatokat 3D mozijeggyel jutalmazták, melyet a győri Pláza Cinema City mozijában válthatnak be.

Készítette:
Komenda Virág
8.a osztályos tanuló

<< Vissza

Készítette: ARX Biztonsági Bt., 2012.